Succesvolle Beursdeelname Tips
Een Succesvolle Beursdeelname
Realiseer het met deze tips!
Gaat u binnenkort naar een beurs met uw bedrijf? Bij een deelname aan een beurs komt veel kijken. Want naast een beursstand zijn er nog een heleboel andere zaken waar u rekening mee dient te houden.
Deelname aan een beurs is niet goedkoop. Naast dit hoge prijskaartje investeert uw bedrijf ook veel tijd en energie in de beurspresentatie. Het is dan ook van belang om u vooraf te verdiepen in het organiseren van een beursdeelname.
Uw beursdeelname goed voorbereiden kan met een overzichtelijke checklist voor de deelname.
Daarmee zorgt u onder andere voor structuur en duidelijkheid voor de medewerkers die op de beurs staan en zorgt u dat vooraf gestelde doelstellingen worden behaald.
Aandacht van uw Bezoekers
U wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers naar uw stand trekken en uiteindelijk ervoor zorgen dat deze bezoekers daadwerkelijk uw product kopen. Zorgvuldig plannen en goed voorbereiden aan de hand van een checklist voor beursdeelname is dan ook van belang.
Kies een partner met ervaring
Beurswand beschikt over meer dan 15 jaar ervaring in beursdeelnames en standbouw en heeft in die tijd vele succesvolle beursdeelnames verzorgd voor (internationale) klanten. Wij helpen u graag verder met nuttige beurs tips en tricks en een checklist voor een succesvolle dag op de beurs.
Voorbereiding is 90% van het succes!
De planning en voorbereiding voor uw beursdeelname beginnen al maanden voordat de beurs daadwerkelijk gaat plaatsvinden. Door middel van een checklist voor beursdeelname of een draaiboek kunt u alles overzichtelijk plannen en voorbereiden.
Zo dient u vooraf goed te bedenken wat de doelstellingen van uw bedrijf zijn.
Praktische zaken vooraf
Wat wilt u bereiken met uw beursdeelname? Dit is veelal sales gerelateerd, maar kan ook met branding, relatiebeheer of kennisoverdracht te maken hebben. Naast uw doelstellingen is het ook belangrijk om uw doelgroep helder in kaart te brengen. Zo kunt u de uitnodiging en de beursstand zo persoonlijk mogelijk maken.
Daarnaast ook slim; stel een begroting op te stellen, om zo de beursdeelname kosten in de hand te houden.
Tot slot kunt u al te denken over uw beursplan. Dit omvat het ontwerp van de beursstand, de stand bemanning, een speciale campagne ofwel communicatieplan en een follow up.
Het type beursstand en de locatie
Uw beursstand is niet het enige waar u rekening mee dient te houden bij uw checklist voor beursdeelname. Dit is natuurlijk wel een van de belangrijkste elementen van uw beursdeelname.
Bedenk van tevoren goed waar u wilt gaan staan op de beurs, en hoeveel ruimte er nodig is.
Beursstand Typen
Een belangrijke keuze betreft dan ook het beursstand type. U kunt kiezen uit een eilandstand (4 zijden open), een kop stand (3 zijden open), een hoekstand (2 zijden open) of een tussenstand (1 zijde open). Houd hiermee rekening met uw budget en doelstellingen, om zo het juiste type beursstand te kiezen dat hierbij aansluit.
Hoekstand opstelling
Tussenstand opstelling
Kopstand opstelling
Eilandstand opstelling
Het ontwerp van uw beursstand
Een beursstand die er niet uitnodigend uitziet, slaan bezoekers vaak over. Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw beursstand bezoekers aantrekt? Een bezoeker vormt binnen enkele seconden een eerste indruk van uw stand.
Investeren in het ontwerp van uw stand is dan ook raadzaam.
Zorg ervoor dat u een mooi design creëert, met bijvoorbeeld opvallende kleuren, die aansluiten bij uw bedrijf. Hierbij is het belangrijk dat uw stand goed zichtbaar is, gebruik hiervoor optimale verlichting en opvallende borden.
U kunt uw beursstand laten ontwerpen door Beurswand , onze ontwerpers hebben de nodige ervaring en weten dan ook precies waar ze op moeten letten bij het ontwerpen van een mooie stand.
Maak van uw stand een ware beleving
Met een aantrekkelijk ontwerp van uw beursstand trekt u meer bezoekers. Maar wat doet u als die bezoekers eenmaal voor uw stand staan? Dit is erg belangrijk, want wanneer er niets spannends gebeurt, zal de bezoeker snel afhaken en naar de stand van uw concurrent lopen.
Zorg er dan ook voor dat uw stand een toegevoegde waarde en onderscheidende factor heeft.
Bezoekers willen graag zien, horen, ervaren. Bied dan ook een beleving die ze zullen onthouden en waardoor ze gestimuleerd worden om uw product te kopen. Stimuleer de bezoekers bijvoorbeeld door visuele attractiviteit een leuk spel of een interessante wedstrijd.
Beurswand levert ook Beursstand Accessoires om uw beursstand compleet te maken.
Denk ook hapjes en drankjes om uw bezoekers langer in uw beursstand te houden. Dat praat ook wel net lekkerder!
Beurswand.nl levert een breed portfolio van Modulaire Beursstands, Pop-Up Beurswanden en alle inrichting en accessoires die u nodig heeft voor een succesvolle beursdeelname.
Daarnaast bieden we advies en uitvoering op het gebied van design en ontwerp van uw beursstand. Daar kunnen we u dus ook mee helpen!
Neem 100% vrijblijvend contact met ons op om uw behoefte en situatie te bespreken. We denken altijd graag met u mee!
Geef een reactie